sobota, 6 stycznia 2018

6 stycznia – Dzień Filatelisty.

Filatelistyka polega na zbieraniu, a przede wszystkim ocenianiu oryginalności konkretnej rzeczy. Sama nazwa powstała już w 1864 roku, a wymyślił ją francuski kolekcjoner – Georges Herpin. Pochodzi z zestawienia dwóch greckich słów: philein oraz ateleia. Poza znaczkami filateliści zbierają również m.in. datowniki okolicznościowe, koperty FDC, znaczki z pustopolami, nowodruki i czarnodruki, czy makulaturę.
Dzień Filatelisty upamiętnia powołanie w 1893 roku w Krakowie „Klubu Filatelistów". Mimo upływu lat, znaczki, datowniki czy unikatowe koperty nadal stanowią cenne łupy dla kolekcjonerów. 

Kiedyś moja starsza siostra  zbierała znaczki i miała ich duużo .Potem  w nas chciała to zaszczepić i nawet oddał nam część swoich zborów. Nawet trochę zbierałyśmy ale przeszło to nam


6 komentarzy:

  1. Basiu jesteś naszą skarbnicą wiedzy odnośnie różnych świąt:) My zbieramy znaczki, ale tylko te z listów i paczek, które do nas przychodzą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój tata był filatelistą, a teraz nie wiemy co zrobić z jego zbiorami, bo dzisiaj już nikt u nas znaczków nie zbiera.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie znam żadnego filatelisty. Chociaż nie, ktoś mi kiedyś swoją kolekcję znaczków pokazywał, ale kto i kiedy - nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzieciństwie zaczęłam zbierać znaczki, ale jakoś mnie to nie wciągnęło.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie mój mąż zbiera znaczki i trzy ja w klaserach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś zbierałam znaczki ale mi to przeszło. Oddałam je świeckim paniom, które je zbierają w celach misyjnych. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń